Menu

stasibanner

Ψηφαλάκια ή προτάσεις;

 

Έρχονται οι δημοτικές εκλογές και το ετερόκλητο μέτωπο της αντιπολίτευσης (Θωμάς, Κουράσης, Καρατζά, Καλομοίρης και οι συν αυτό) παραμερίζοντας της όποιες διαφορές τους, αλλά και μη βρίσκοντας άλλα θέματα να ασχοληθούν, αποφάσισαν να συμβαδίσουν με τους ανησυχούντες κατοίκους του Πατήματος που διαμαρτύρονται για τη μελλοντική εγκατάσταση της υπηρεσίας καθαριότητας στο οικόπεδο επί της Ηρακλείτου (ΧΕΥ 9).
Σε συγκέντρωση που πραγματοποίησαν οι κάτοικοι της περιοχής, όχι μόνο ξέχασαν να τους ενημερώσουν ότι πολλοί από αυτούς ψήφισαν στο Δημοτικό Συμβούλιο την αγορά του (Κουράσης, Καλομοίρης και οι συν αυτό, Ανδρεόπουλος) για αυτό το σκοπό, αλλά φρόντισαν να τους παραπληροφορήσουν ότι η περιοχή θα μετατραπεί σε σκουπιδότοπο, ότι στον υπάρχοντα χώρο θα μεταφορτώνονται τα σκουπίδια των όμορων δήμων και άλλα τερατώδη ψεύδη, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά ότι τίποτα από αυτά δεν μπορεί να γίνει, λόγω των αυστηρότατων και υποχρεωτικών περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων που προηγούνται της δημοπράτησης οποιουδήποτε έργου.


Καλό λοιπόν είναι να μάθουν οι Χαλανδραίοι την αλήθεια.
Ο χώρος που στεγάζεται σήμερα η υπηρεσία Καθαριότητας, δίπλα στο Αθλητικό κέντρο Ν. Πέρκιζας είναι έκτασης 10 στρεμμάτων. Έξι από αυτά ανήκουν στο δήμο και τα τέσσερα τα νοικιάζει σήμερα ο δήμος από το ΤΑΙΠΕΔ.
Όλες οι εγκαταστάσεις στο χώρο είναι απολύτως αυθαίρετες και χωρίς άδεια λειτουργίας καθώς καμία από τις προηγούμενες διοικήσεις δεν ανέλαβε την πρωτοβουλία για την επίλυση του προβλήματος.
Λέμε προβλήματος, γιατί η επικείμενη υποχρεωτική απομάκρυνση από το χώρο της υπηρεσίας καθαριότητας, θα δημιουργήσει ανυπέρβλητα εμπόδια στην καθημερινή αποκομιδή σε μια πόλη 100.000 ανθρώπων. Με απλά λόγια η συνέχιση της παράνομης λειτουργίας είναι αδύνατη και η σφράγιση του αμαξοστασίου θα σημάνει το τέλος της αποκομιδής στο Χαλάνδρι με ανυπολόγιστες συνέπειες για τους κατοίκους και τους εργαζομένους.
Τον Σεπτέμβριο του 2014 με έγγραφό του το ΤΑΙΠΕΔ απαίτησε την απομάκρυνση της υπηρεσίας καθαριότητας προκειμένου να εκμεταλλευτεί το δικό του ακίνητο.
Η σημερινή διοίκηση, κατάφερε με πολύ κόπο να αναστείλει την έξωση και να ενοικιάσει τον χώρο σύμφωνα με τις ισχύουσες χρήσεις στην περιοχή και όχι για τη στέγαση της καθαριότητας.
Με δεδομένη την πολυετή εκκρεμότητα, η διοίκηση του δήμου αναζήτησε χώρο πολεοδομικά νόμιμο, προκειμένου να πάψει η εκκρεμότητα δεκαετιών και να απομακρυνθεί η απειλή σφράγισης του υπάρχοντος, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την πόλη και τη λειτουργία της υπηρεσίας καθαριότητας.
Χώρο, στα όρια της πόλης, που να γειτνιάζει με ελάχιστες κατοικίες, να περιβάλλεται από λεωφόρους, εύκολα προσβάσιμο και με τη μικρότερη δυνατή όχληση. Έτσι επιλέχθηκε το οικόπεδο των έξι στρεμμάτων που συνορεύει με την Αττική Οδό και την οδό Ηρακλείτου στον κόμβο της Αττικής οδού. Σύντομα θα προκηρυχθεί μελέτη που θα δείξει αν και ποιες δυνατότητες υπάρχουν για να στεγαστούν τα αυτοκίνητα του δήμου, γραφεία για το προσωπικό, χώροι ενδιαίτησης και τουαλέτες, συνεργείο, πλυντήριο οχημάτων, αποθηκευτικοί χώροι κλπ. Με στόχο τη νόμιμη αδειοδότηση του χώρου στέγασης, πάντα με τις αντίστοιχες υποχρεωτικές περιβαλλοντικές άδειες. Να σημειωθεί ότι σε απόσταση 500 περίπου μέτρων σταθμεύουν τα αυτοκίνητα της καθαριότητας του Δήμου Αγίας Παρασκευής. Όσον αφορά την υπόγεια τοπική μεταφόρτωση σε δύο κοντέινερ, αυτό θα εξαρτηθεί από το τι χωράει και τι περιβαλλοντικά επιτρέπεται στο συγκεκριμένο χώρο. Πχ μεταφόρτωση ανακυκλώσιμων υλικών, επεξεργασία των κλαδεμάτων κλπ. Να σημειωθεί ότι τα βιοαπόβλητα που αποτελούν και το πιο ενοχλητικό κλάσμα, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία θα οδηγούνται συλλεγόμενα από τους καφέ κάδους, υποχρεωτικά στο εργοστάσιο μηχανικής ανακύκλωσης για επεξεργασία. Σε κάθε περίπτωση ένας χώρος δέκα στρεμμάτων θα πρέπει να χωρέσει σε έκταση έξι στρεμμάτων και με εγκαταστάσεις πολύ μεγαλύτερες από τις ήδη υπάρχουσες. Όμως κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι στον ίδιο χώρο επιπλέον θα μεταφορτώνονται 100 τόνοι την ημέρα απορρίμματα που σήμερα παράγει το Χαλάνδρι καθώς και τα απορρίμματα των όμορων δήμων (μήπως ξέρουν και πόσων ακριβώς;). Είναι προφανές ότι τα όσα λέγονται θα άγγιζαν τα όρια της επιστημονικής φαντασίας αν δεν αποτελούσαν κακοήθη ψεύδη.
Είναι όμως χαρακτηριστικό ότι σε όλο το διάστημα του σχεδιασμού, από όλες τις τάσεις της αντιπολίτευσης, παρά τη φαντασία τους που φαίνεται να καλπάζει, καμία άλλη πρόταση για στέγαση της υπηρεσίας δεν υπήρξε. Πρόταση που να συνοδεύεται βέβαια με τον αντίστοιχο πολεοδομικό χαρακτηρισμό για χρήση του χώρου ώστε η εγκατάσταση να μπορεί να είναι νόμιμη και περιβαλλοντικά αδειοδοτημένη.
Το ίδιο ισχύει και σήμερα.
Καμία παράταξη της αντιπολίτευσης δεν προτείνει πως αλλά και που θα πρέπει να στεγαστεί η υπηρεσία καθαριότητας του δήμου προκειμένου να εξυπηρετηθεί μία πόλη 100.000 κατοίκων. Οι ανεπίσημες προτάσεις που ακούγονται για τη στέγαση των εγκαταστάσεων του δήμου σε χώρο άλλου δήμου, μπορεί να χαϊδεύουν κάποια αυτιά, αλλά είναι ακριβώς ίδιες με την πολιτική που ακολουθήθηκε μέχρι τώρα για δεκαετίες και οδήγησε στη δημιουργία του τέρατος στη Φυλή. Τα σκουπίδια έξω από την πόρτα μας και ας πάνε όπου αλλού θέλουν.
Την ίδια στιγμή, που ο ΧΥΤΑ της Φυλής βρίσκεται στα λειτουργικά του όρια, (προγραμματίζεται να κλείσει εντός του 2019) και όλοι συμφωνούν ότι πρέπει να κλείσει. Είναι ενδεικτικό ότι σε δύο καταρρεύσεις που σημειώθηκαν στον ΧΥΤΑ με αποτέλεσμα αυτός να κλείσει για δέκα ημέρες περίπου μέσα στο 2018, το Χαλάνδρι όπως και η υπόλοιπη Αττική πνίγηκε στα σκουπίδια.
Είναι προφανές ότι το τεράστιο πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στο λεκανοπέδιο χωρίς κεντρικό σχεδιασμό δεν μπορεί να λυθεί στο σύνολό του. Πολύ περισσότερο όταν εμπλέκονται ιδιωτικά συμφέροντα, κυβερνητική αδιαφορία δεκαετιών και μνημονιακές δεσμεύσεις για περιορισμό της χρηματοδότησης των δήμων. Όμως οι κάτοικοι του Χαλανδρίου εκτός από τις όποιες καταγγελίες για ευθύνη των κυβερνήσεων θέλουν προτάσεις και λύσεις για την πόλη τους.
Σε αυτό, μετά από αμέλεια χρόνων, πάλι προσπαθεί να δώσει απάντηση η διοίκηση του δήμου με το σχεδιασμό της για εντατικοποίηση της ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή. Διπλασιασμός των μπλε κάδων, τοποθέτηση κίτρινων κάδων για το χαρτί, ξεχωριστή επεξεργασία των κλαδεμάτων, τοποθέτηση σταδιακά των καφέ κάδων για την περισυλλογή των βιοαποβλήτων. Παράλληλα με ένα βραβευμένο, πρωτοποριακό πρόγραμμα για την εκμετάλλευση των βιοαποβλήτων και την παραγωγή βιοαερίου που θα κινεί απορριμματοφόρα του δήμου.
Σε αυτό το σχεδιασμό πάλι δεν υπήρξε καμία διαφορετική πρόταση για την αντιμετώπιση του προβλήματος διαχείρισης των απορριμμάτων από καμία παράταξη της αντιπολίτευσης. Αντίθετα μάλιστα το Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων ψηφίστηκε ομόφωνα το 2015, από το δημοτικό συμβούλιο και φυσικά περιλαμβάνει πρόβλεψη για τοπικό σταθμό μεταφόρτωσης και αμαξοστάσιο.
Οι άναρθρες κραυγές και η άκριτη υιοθέτηση μιας στείρας αντιπολιτευτικής στάσης απέναντι στη σημερινή διοίκηση του δήμου μπορεί σε ορισμένους να φαντάζει ως η δέουσα στρατηγική για την άγρα ψήφων. Όμως σε δύο μήνες οι εκλογές θα τελειώσουν.
Και τότε όλοι θα κληθούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα. Η διοίκηση του δήμου ευθαρσώς προτείνει και παλεύει για λύσεις. Να αναμένουμε και οι υπόλοιποι να διατυπώσουν κάποτε τις προτάσεις τους; Ή είμαστε υπερβολικά αισιόδοξοι;

Διαβάστε περισσότερα...

Ενημέρωση μετά την κινητοποίηση 3 δήμων και μαζικών φορέων στο ΥΠΕΝ ενάντια στo καζίνο

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 14/3 κινητοποίηση φορέων και κατοίκων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για την επιχειρούμενη μετεγκατάσταση του καζίνο της Πάρνηθας στο κτήμα Δηλαβέρη στα σύνορα Χαλανδρίου Αμαρουσίου επί της Κηφισίας απέναντι από την περιοχή του συνοικισμού.

Διαβάστε περισσότερα...

Η αλήθεια πάντα πρέπει να λέγεται (ειδικά για όσα έχουν γίνει στην καθαριότητα)

Χρειάζεται απύθμενο θράσος, όταν έχεις διοικήσει αυτή την πόλη και την έχεις παραδώσει σε άθλια κατάσταση, να εμφανίζεσαι ως ο νέος σωτήρας της. Ο λόγος για τον κ.Βάσιο και την ανάρτησή του σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων στο «Εδώ θα μιλάμε για το Χαλάνδρι μας» που αποτελεί την επίσημη έκφραση του συνδυασμού του.

Διαβάστε περισσότερα...

Οι απορίες ενός μαθηματικού για τα οικονομικά του δήμου

Το ταμείο του δήμου Χαλανδρίου στο τέλος του 2013 ανερχόταν σε 8.179.429,74 ευρώ.
Το Σεπτέμβρη του 2014 η παράταξη «Αντίσταση με τους πολίτες του Χαλανδρίου» ανέλαβε τη διοίκηση του δήμου. Το υπόλοιπο στο ταμείο, μετά από ένα τρίμηνο διοίκησης, στις 31/12/2014 ανερχόταν σε 13.635.981, 17 ευρώ.
Προς άρση παρεξηγήσεων τα χρήματα αυτά αν και παρέμεναν στο ταμείο, ήταν χρήματα που αντιστοιχούσαν σε κωδικούς έργων ή προμηθειών που δεν είχαν εκτελεστεί, αφού οι δήμοι είναι υποχρεωμένοι να παρουσιάζουν ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς.
Η απελθούσα διοίκηση Κουράση, όλο το υπόλοιπο διάστημα, δεν έπαυε να τονίζει ότι το επιτυχημένο έργο της σημερινής διοίκησης οφείλεται σε αυτά ακριβώς τα χρήματα που μάλιστα ήταν απόδειξη της χρηστής διοίκησης και διαχείρισης που είχε ασκήσει κατά το διάστημα της θητείας της. Παραδεχόμενη βεβαίως ότι ναι μεν δεν άσκησε έργο, αλλά συγκέντρωσε αυτά τα χρήματα προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στην επόμενη θητεία της!!!
Εδώ είναι ακριβώς που εισέρχονται οι απορίες του μαθηματικού.
Ως γνωστόν τα δημοτικά τέλη μειώθηκαν το 2015 κατά 13% ενώ κάθε χρόνο μειώνονταν σταδιακά ώστε σήμερα να έχουμε μία συνολική μείωση της τάξης του 20%.
Τα τροφεία στους παιδικούς σταθμούς μηδενίστηκαν για τη συντριπτική πλειοψηφία των ωφελούμενων με εισόδημα έως 25.000 ευρώ ενώ στις ευπαθείς ομάδες αλλά και σε όλες τις ανταποδοτικές υπηρεσίες του δήμου υπήρξαν μειώσεις (κοιμητήριο, αθλητικά προγράμματα κλπ.)
Διπλασιάστηκε το προσωπικό στην καθαριότητα με διπλασιασμό στην επιβάρυνση του δήμου όσον αφορά τη μισθοδοσία.
Αγοράστηκαν καινούργια οχήματα (τέσσερα λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνίας, οκτώ απορριμματοφόρα, ημιφορτηγά, υπηρεσιακά αυτοκίνητα κλπ.) με κόστος άνω του 1.000.000 ευρώ. Η αντικατάσταση 2.700 πεπαλαιωμένων κάδων απορριμμάτων στοίχισε πάνω από 600.000 ευρώ καθώς και 277.000 ευρώ η τοποθέτηση των τεσσάρων υπόγειων συστημάτων.
Αγοράστηκε το κτίριο Νόμπελ με 1.450.000 ευρώ και το οικόπεδο επί της Ηρακλείτου με 640.000 ευρώ.
Οι Σχολικές επιτροπές χρηματοδοτήθηκαν με 1.235.000 στο διάστημα 2014-2018 έναντι μηδενικής χρηματοδότησης το 2013.
Για τις δωρεάν πολιτιστικές εκδηλώσεις (φεστιβάλ Ρεματιάς, παραστάσεις στα σχολεία, κλπ.) δαπανήθηκαν άνω των 700.000 ευρώ.
Μόνο το γάλα που δικαιούνται οι εργαζόμενοι του Δήμου την τριετία 2016-17-18 ανέρχεται σε 300.000 ευρώ ενώ δεν αναφέρουμε και την χρηματική τους αποζημίωση για τα χρόνια που οι προηγούμενη διοίκηση δεν το παρείχε.
Θα κούραζε τον αναγνώστη να αναφέρουμε τις δαπάνες για τη συντήρηση και την αναβάθμιση των αθλητικών χώρων, των παιδικών χαρών, των σχολικών κτιρίων, την ενίσχυση του Κοινωνικού Παντοπωλείου κλπ. Με δεδομένο ότι όλα αυτά έγιναν με ίδιους πόρους θα νόμιζε κανείς ότι η οικονομική κατάσταση του δήμου θα έπρεπε να είναι οριακή.
Όμως στο τέλος Ιανουαρίου 2019 στο ταμείο του δήμου βρίσκονταν 16.439.181 ευρώ. Δηλαδή, ποσό υπερδιπλάσιο από το 2013 παρά τις δαπάνες και τα εκτελούμενα έργα και παρά τις μειώσεις στην επιβάρυνση των δημοτών για όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Με δεδομένη τη χρηστή διοίκηση όσων διοίκησαν την πόλη τα προηγούμενα χρόνια - και προαλείφονται να τη διοικήσουν εκ νέου - αλλά και την αδυναμία της μαθηματικής επιστήμης να εξηγήσει το παράδοξο(;) του υπερδιπλασιασμού του ταμείου, μήπως θα μπορούσε κάποιος από τους προηγούμενους να μας δώσει μία εξήγηση;
Αναμένουμε.

Διαβάστε περισσότερα...

Να αποσυρθούν τώρα οι κατηγορίες εναντίων των αγωνιστών του κινήματος κατά των πλειστηριασμών

Η Αντίσταση με τους Πολίτες του Χαλανδρίου με αφορμή την κλήση σε απολογία του επικεφαλής της Λαϊκής Ενότητας, Παναγιώτη Λαφαζάνη αλλά και άλλων αγωνιστών από το Τμήμα Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος κατέθεσε το παρακάτω ψήφισμα συμπαράστασης στο Δημοτικό Συμβούλιο.
"Το Δημοτικό συμβούλιο Χαλανδρίου καταδικάζει τις κλήσεις σε απολογία και τις σχεδιαζόμενες δίκες σε πρόσωπα που αγωνίζονται με συλλογικό τρόπο υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα των πολιτών στην κατοικία ενάντια στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς.
Χαρακτηριστική περίπτωση η κλήση σε απολογία του Γραμματέα της Λαϊκής Ενότητας κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη όσο και οι συνεχιζόμενες διώξεις αγωνιστών ενάντια στους πλειστηριασμούς σε όλη την χώρα.
Φαινόμενα όπως αυτά αποτελούν μείζονα θέματα αντιδημοκρατικής αυταρχικής συμπεριφοράς.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου, τάσσεται υπέρ του δίκαιου αγώνα για την υπεράσπιση των λαϊκών δικαιωμάτων και της περιουσίας των πολιτών και εκφράζει την αμέριστη αλληλεγγύη του στους διωκόμενους αγωνιστές.
Ζητούμε:
• Να αποσυρθούν τώρα οι κατηγορίες εναντίων των αγωνιστών του κινήματος κατά των πλειστηριασμών.
• Να καταργηθεί τώρα το "Ιδιώνυμο"
• Να καταργηθεί το νομοθετικό πλαίσιο για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς.
•Να καταργηθεί το Τμήμα Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος.
• Πραγματική προστασία της Λαϊκής Κατοικίας και Περιουσίας με μέτρα όπως το ακατάσχετο της πρώτης κατοικίας και η διαγραφή χρεών των λαϊκών οικογενειών προς Τράπεζες, Ταμεία και κράτος".

Το ψήφισμα δεν έγινε εφικτό να υιοθετηθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο αφού τα μέλη της ΛΑΕ συμπορεύτηκαν με τους δημοτικούς συμβούλους της ΝΔ, του ΚΙΝ.ΑΛ και του ΚΚΕ καταψηφίζοντας την πρόταση της διοίκησης.
Παρόλα αυτά η «Αντίσταση με τους Πολίτες του Χαλανδρίου» θεωρεί ότι η απόκρουση των αυταρχικών μεθοδεύσεων και η αναβίωση ακραίων αστυνομικών πρακτικών, αποτελεί μείζον θέμα δημοκρατίας που πρέπει να συσπειρώνει τις ευρύτερες δυνατόν δυνάμεις χωρίς κομματικές ή άλλες σκοπιμότητες.

Διαβάστε περισσότερα...

Ορισμένες απαραίτητες παρατηρήσεις σχετικά με την καταψήφιση του Κανονισμού Καθαριότητας και το κείμενο των «9».

Είναι γνωστό ότι ο νέος κανονισμός καθαριότητας που κατέθεσε προς ψήφιση η διοίκηση του Δήμου, λόγω της αυξημένης πλειοψηφίας που απαιτούνταν στο δημοτικό συμβούλιο, δεν έγινε εφικτό να τεθεί σε ισχύ.

Για άλλη μία φορά παρατηρήθηκε το φαινόμενο της σύμπνοιας ετερόκλητων και θεωρητικά αντίπαλων ιδεολογικά πολιτικών δυνάμεων, προκειμένου να απορριφθεί η πρόταση της διοίκησης του Δήμου. Οι περισσότερες δημοτικές παρατάξεις δεν ένιωσαν την ανάγκη να τοποθετηθούν δημόσια για τη στάση τους σε αντίθεση με τους εννιά δημοτικούς συμβούλους που έχουν αποχωρήσει από την «Αντίσταση με τους Πολίτες του Χαλανδρίου» και συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Πολιτών στο Χαλάνδρι.

Έχει σημασία να αναφερθούμε στο πολυσέλιδο κείμενο που εξέδωσαν όχι μόνο γιατί πολλά από τα όσα γράφονται στοιχειωδώς δεν ευσταθούν αλλά γιατί ο πολιτικός δογματισμός που το διακρίνει σε συνδυασμό με την άγνοια και τη μετατροπή των όποιων διαφορετικών προσεγγίσεων σε προσωπική αντιπαλότητα, αποτελούν το χειρότερο σύμβουλο όταν κάποιος καλείται με την ψήφο του να καθορίσει την τύχη μιας πόλης.

Αναφέρουν στο κείμενό τους ότι «ο νέος κανονισμός καθαριότητας είναι κατά απόλυτη υπαγόρευση από τα κυβερνητικά κέντρα και τις εφαρμοζόμενες από αυτά οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εντάσσεται δε και συμπληρώνει το πλέγμα νομοθετημάτων και οδηγιών, που βασική στόχευση έχουν καταρχάς τη μεταφορά κάθε κόστους περιβαλλοντικών επιπτώσεων στον πολίτη, κατά δεύτερον τη μείωση των δαπανών του κεντρικού Κράτους το οποίο σταδιακά απαλλάσσεται από το βάρος της διαχείρισης των απορριμμάτων αλλά και από τη χρηματοδότηση των δήμων, προσφέροντάς τους το εναλλακτικό «τυράκι» των εσόδων που θα έχουν από την εφαρμογή εξαντλητικών και ευφάνταστων προστίμων».

Αντιπαρερχόμαστε την καταπληκτική σύλληψη περί απόλυτης υπαγόρευσης του εν λόγω κανονισμού από κυβερνητικά κέντρα και πάμε στην ουσία. Πρόκειται για μια κομβική πολιτική θέση που προφανώς συμπυκνώνει το λόγο της διαφωνίας των «9» αλλά αντιφάσκει με άλλες προτάσεις στο ίδιο κείμενο, όπως την ενημερωτική καμπάνια για να γίνει πιο εύληπτος ο κανονισμός από τους δημότες ή την ανάγκη σύσκεψης εκπροσώπων των παρατάξεων για συνθετική εισήγηση στο θέμα. Πολύ περισσότερο η συγκεκριμένη θέση έρχεται σε αντίφαση με τη «λευκή» ψήφο στο δημοτικό συμβούλιο αφού κατά παράδοση η λευκή ψήφος σηματοδοτεί τη «μη θέση» ανάμεσα στην καταψήφιση ή την ψήφιση. Βέβαια αυτό είναι δικό τους θέμα δεν παύει όμως να παραμένει ζητούμενο πως συνδέεται ο κανονισμός με όλα όσα υποστηρίζονται παραπάνω. (μεταφορά του κόστους στον πολίτη μέσω των προστίμων κλπ.)

Ας δούμε όμως κάποια σημεία του κανονισμού:

- Σήμερα (χωρίς μάλλον να τους αφορά) ισχύει ο Κανονισμός Καθαριότητας που ψηφίστηκε το 2009 από τη διοίκηση Ζαφειρόπουλου. Σε αυτόν επιβάλλεται ειδικό τέλος αποκομιδής 4 ευρώ ανά ογκώδες αντικείμενο ή 8 ευρώ το κυβικό στην περίπτωση πολλών ογκωδών αντικειμένων. Στον κανονισμό που κατέθεσε η διοίκηση του δήμου η αποκομιδή γίνεται δωρεάν. Ποιος ωφελείται από αυτή τη ρύθμιση όταν μάλιστα παράλληλα έχουν γίνει κατά τη διάρκεια της θητείας αυτής της διοίκησης και δύο μειώσεις δημοτικών τελών;

- Στον ισχύοντα κανονισμό τα πρόστιμα προς τις πρώην εταιρείες «κοινής ωφέλειας» κυμαίνονται αόριστα από 180 έως 1800 ευρώ και μόνο για εγκατάλειψη προϊόντων εκσκαφής και λοιπών άχρηστων υλικών. Στον προτεινόμενο κανονισμό συγκεκριμενοποιούνται πρόστιμα 400 ευρώ για κάθε ημέρα μη αποκατάστασης των τομών και του χώρου. Και μάλιστα σε ένα Χαλάνδρι διάτρητο από τέτοια έργα. (κινητή τηλεφωνία, ΔΕΗ, Φυσικό Αέριο κλπ). Ποιόν άραγε ωφελεί η μη ψήφιση του κανονισμού; Τις ιδιωτικοποιημένες στην πλειοψηφία τους εταιρείες ή το δήμο;

- Στον μη ψηφισθέντα κανονισμό αναφέρεται ρητά για όσους διαχειρίζονται επικίνδυνα τοξικά απόβλητα: «Εφόσον τους ζητηθεί από τα αρμόδια όργανα εφαρμογής του παρόντα Κανονισμού, οφείλουν να παρουσιάζουν αποδεικτικά της αποκομιδής και τελικής διάθεσης των ειδικών και τοξικών-επικίνδυνων απορριμμάτων.» Στον ισχύοντα κανονισμό δεν υπάρχει πρόβλεψη. Στο όνομα τίνος απεμπολείται το δικαίωμα του δήμου να ελέγχει τα θηριώδη διαγνωστικά κέντρα αλλά και άλλες επιχειρήσεις που έχουν τέτοιου είδους απόβλητα; Δεν γνωρίζουν οι «9» της πρωτοβουλίας ότι ο κανονισμός έχει ισχύ νόμου και ποιος άραγε ωφελείται από το μη έλεγχο;

Ας πάμε όμως και στα «πρόστιμα».

Πράγματι για την εφαρμογή οποιασδήποτε πολιτικής χρειάζεται η συνειδητή συμμετοχή της πλειοψηφίας των πολιτών και αυτό δεν αφορά μόνο τα απορρίμματα αλλά εκτείνεται σε όλο το εύρος της κοινωνικής ζωής. Πράγματι αποτελεί διαχρονικό ερώτημα, στο επίπεδο της φιλοσοφίας και της πολιτικής, ποιοι είναι οι μηχανισμοί «ελέγχου» σε μία κοινωνία που τα συμφέροντα είναι αντιτιθέμενα ή που η «κοινή συνείδηση» δεν αφορά το σύνολο. Όμως, παρά την απόρριψη του κανονισμού δεν φαίνεται στο εν λόγω κείμενο να δίνεται κάποια απάντηση. Αντίθετα από ένα σημαντικό αριθμό κανόνων και προστίμων, σχολιάζονται μόνο τρία:

Για αυθαίρετη μετακίνηση κάδου, για απόρριψη φυτικών υπολειμμάτων χωρίς να ειδοποιηθεί η υπηρεσία και για ρύπανση από τις ακαθαρσίες ζώων. Να υποθέσουμε ότι με τα άλλα πρόστιμα συμφωνούν; (πχ απόρριψη λυμάτων στο δίκτυο ομβρίων 10.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 30.000 ευρώ όταν στον ισχύοντα τα πρόστιμα είναι από 720 έως 7.000 ευρώ γενικά και αόριστα ή απόρριψη επικίνδυνων – τοξικών αποβλήτων σε απλό κάδο 1.000 ευρώ και σε περίπτωση επανάληψης 10.000 ευρώ;).

Όσον αφορά δε το πρόστιμο (το οποίο χαρακτηρίζουν και «ευφάνταστο») για τις ακαθαρσίες των ζώων συντροφιάς. Δεν γνωρίζουν ότι η συλλογή τους από τους ιδιοκτήτες των ζώων αποτελεί πάγιο αίτημα και πρόταγμα όλων των φιλοζωικών οργανώσεων; Και αυτό, όχι μόνο γιατί αποτελεί λόγο τριβής με τους μη φιλόζωους αλλά και γιατί οι χώροι περιπάτου και συνάντησης των ιδιοκτητών ζώων μετατρέπονται σε χώρους τουλάχιστον απωθητικούς, λόγω των ακαθαρσιών, για τους ίδιους αλλά και τα ζώα τους. Τι προτείνουν οι «9»; Ή απλώς δεν τους αφορά;

Για την απόρριψη των υπολειμμάτων αλλά και των ογκωδών σημειώνουν το πρόστιμο ξεχνώντας βέβαια μια μικρή λεπτομέρεια. Ότι πλέον ο δημότης δεν χρεώνεται για την αποκομιδή και το μόνο που του ζητάει ο δήμος είναι να πάρει ένα τηλέφωνο στην αρμόδια υπηρεσία. Εξαντλητικό πρόστιμο ή στοιχειώδης σεβασμός στο δημόσιο χώρο;

Η επιβολή προστίμου για την «αυθαίρετη μετακίνηση κάδων» συνιστά το πιο περίεργο πρόστιμο που συμπεριλαμβάνεται και στους δύο κανονισμούς. Στον ισχύοντα και στον καταψηφισθέντα. Είναι επίσης το μόνο πρόστιμο που δεν θα έπρεπε να υπάρχει αρκεί κάποιοι – ελάχιστοι ευτυχώς – να μην θεωρούν ότι ο κάδος που βρίσκεται μπροστά στο σπίτι τους καλό είναι να μεταφερθεί στο σπίτι του γείτονα.

Πολλά επίσης παραμένουν τα αναπάντητα ερωτήματα όχι μόνο για τα αναφερόμενα στο κείμενο αλλά και για τη γενικότερη στάση τους:

Γιατί αποκρύπτουν από τούς αναγνώστες τους την κρίσιμη πληροφορία ότι η διοίκηση του δήμου ενημέρωσε έγκαιρα και κοινοποίησε το σχέδιο εισήγησης σε όλες τις παρατάξεις προς αναζήτηση βελτιωτικών προτάσεων ή ενστάσεων πριν τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου;

Γιατί αποκρύπτουν την πληροφορία ότι η διοίκηση του δήμου απέσυρε το θέμα από την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου την 27 Ιουλίου ανταποκρινόμενη στο αίτημά τους, προκειμένου να δοθεί ένας ακόμη μήνας για την κατάθεση προτάσεων ή αντιρρήσεων ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση σε ένα τόσο σημαντικό θέμα;

Γιατί και στη νέα παράταση του διαλόγου απέφυγαν ξανά την κατάθεση οποιασδήποτε πρότασης ενώ είχαν περισσότερο από ένα μήνα μελέτης στην διάθεσή τους;

Γιατί στο πολυσέλιδο κείμενο δεν αναφέρεται η επιλογή τους να μην καταθέσουν καμία εναλλακτική πρόταση ενώ αντίθετα κάνουν λόγο για αυταρχική στάση της διοίκησης και συγκρότηση εκ νέου διαπαραταξιακής επιτροπής;

Τελικά ποιος πραγματικά έχει προσχωρήσει στην λογική της «αυτάρκειας» και της έλλειψης κουλτούρας διαλόγου και συγκλίσεων την ίδια στιγμή που υπερασπίζεται όπως και η διοίκηση την καθιέρωση της απλής αναλογικής;

Ανεξάρτητα βέβαια από τις όποιες μικροκομματικές σκοπιμότητες ένα είναι το γεγονός. Στο δήμο Χαλανδρίου γίνεται σήμερα μία τεράστια προσπάθεια στο σύνθετο πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Από το Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων, που κατά τα άλλα ψηφίστηκε από όλους, μέχρι την ανανέωση των κάδων που αποτελούσαν εστίες μόλυνσης. Από την πειραματική επεξεργασία των υπολειμμάτων τροφής για την παραγωγή χρήσιμων υλικών για το δήμο μέχρι την εφαρμογή ξεχωριστής συλλογής χαρτιού και σύντομα βιοαποβλήτων στον τομέα της ανακύκλωσης. Από το διπλασιασμό του προσωπικού που εργάζεται στην καθαριότητα μέχρι τον εκσυγχρονισμό μέσων και υποδομών. Πάντα με γνώμονα την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Στη χώρα «του ότι δηλώσεις είσαι» οφείλει κάθε αριστερός ή απλά προοδευτικός πολίτης να τοποθετηθεί, όχι στο πεδίο των γενικών και αφηρημένων κατηγοριών, που εύκολα διατυπώνονται χωρίς να αφήνουν κανένα αποτύπωμα στην πόλη, αλλά στο πραγματικό πεδίο της καθημερινότητας. Εκεί που όχι μόνο δοκιμάζονται οι όποιες θεωρίες αλλά οικοδομούνται οι συγκρούσεις του σήμερα και οι ανατροπές του αύριο.

 

Διαβάστε περισσότερα...